Rabu, 5 Oktober 2011

15th Wedding Anniversary


29 September 2011

Setiap tahun utk tarikh ini, adalah tarikh yg ditunggu2 oleh aku..... dulu2 aku tunggu2 sebb hubby aku selalu belikan aku hadiah best2 utk aku bila tiba tarikh ini..... tp untuk tahun ini, kami saling pandang memandang, dan saling bertanya, this year, apa yang masing2 nak..... tapi masing2 diam..... bukan tak ada budget.... tp dah tak tau apa lagi nak suh beli..... tu diaaa aihhh.... tak tau tu apa nak suh beli..... rasa mcm semua dah cukup.... rasa mcm semua dah ada..... knp aku cakap mcm tu? sebb mungkin kami ni bukan jenis yang tak puas dengan apa yang ada..... kami ni jenis, cukup lah dengan apa yang ada...... duk pikir dari kepala ke kaki, tak tau dah nak suruh beli apa lagi.... takkan nak beli barang kemas lagi?.... pakai pun tidak nya..... 

"cuma doa dan harapan saja dari kami berdua moga 15 tahun akan datang, jika umur kami panjang, kami masih lagi suami isteri dan kami masih lagi setia berkasih sayang hingga ke akhirnya..... doakan utk hubby menjadi kekasih ku yang menyenangkan hati ku, anak2 dan keluargaku sudah termakbul.... walaupun hubby terkenal tegas dan tegas dikalangan staff nya tapi di mataku, dia tetap baik dan lembut.... hanya aku saja yg tau apa di dalam hati dan bagaimana dia sentiasa menyuarakan kesedihan, kekalutan, keletihan, kepuasan dan kegembiraan dia kepada pekerjaannya....  Insyaallah.... kalau kita ikhlas dan jujur dalam pekerjaan... Allah akan sentiasa di samping kita..."

 maka, we decided, not to buy anything..... let us see..... he he he....

ok back to citer celebration, malam sebelum anniversary tu hubby gi hantar farah ke tuition center.  dia balik lambat sikit sebb nak pegi klinik, sebb tangan dia sakit... kesian dia, terjatuh kat putrajaya nak tengok site visit tu.... apara punya bangunan ada so call longkang kecik atas tangga.... emmm.... tu yg hubby kata, mmg nak kena sekolah kan building tu.... 

sementara tunggu hubby dgn farah balik, aku boleh tertidur lak kat sofa hall sambil tengok Soffiya (alah citer best Tiz Zakiah tu...)... tau2 hubby balik buka pintu terus je naik atas..... macam robot je aku naik atas lupa lak nak tunggu hubby.... hubby siap kata, "tie amik henpon tertinggal atas meja...." aku boleh balas "alahhh... tolong lah atie amikkan... dah naik ni...".... maka, aku naik atas katil dan boom..... sampai esok kul 5.30 jam berbunyi.... aku nengok ada bbm masuk.... oooo hubby wish happy anniversary kat bbm siap ada  gambar kek tu (ntah mana punya gambar kek dia amik).... adeh.... mcm mana aku boleh terlewat? cis tak jadi ni.... maka aku dgn loving2 nya wish lah kat hubby... 

hubby suh tengok kek tu, ce tengok kat mana gambar tu di ambil?... cewah... oooooooo kat dlm rumah aku gak... maka berlari lah aku turun tangga cari kek tu dlm peti ais..... haaaaaaaaaaaaaa..... tak senonoh punya wife, patutlah dia suh amik hp malam td, rupanya kek kat sebelah hp..... tak peka langsung.... !!!

cantik kan?... aku mmg suka giler lah....

icing dia a lil bit manis, tp chocalate kek dia sgt2 sedap...
Yang istimewanya kek ini adalah kerana hubby tau bini dia byk beg Coach kat rumah maka dia buat bentuk coach.. dan siap ada beg kecik tu... he he he... mentang2 kita tengah ushar Coach Classic baru... dia buh beg classic  tu kat kek tu..... sweet giler hubby ku...... THANK YOU VERY VERY MUCH.....

(Alahhh.... beg Coach yg aku beli pun semuanya aku beli masa temankan hubby yg almost every year gi US for business meeting nya.. dan price for each bag yg aku beli tu pun bukanlah yg mahal2..... tapi much much more cheaper lah dari kat KL ni...  dah terlanjur kan....  )

kami berdua plan bercuti on that day.... lepas budak2 pegi sekolah, kami pun plan gi dating ke Pavillion...

Kami start dating dengan sarapan kat Subway... kan dah kata, simple je..... 


Pastu gi tengok wayang.... booking citer Johny English, tp tengok citer baru kuar ada, maka tukar movie... citer Killer Elite, action packed habis.... sakan... bukan kami nak nengok citer romantik di anniversary kami... nengok citer lawan2 lak.... ha ha ha... dah minat beb..... 
best giler citer ni... 2 jam yg padat..
lepas nengok movie, hubby ajak gi makan western food... tapi kena jalan kaki sikit lah nak ke tempat tu... 

seafood platter for starter
mushroom soup for starter for me..
 Sirloine Steak for both of us.... yummy....

Malamnya utk habiskan kek yg besar tu, kami ke rumah adik aku... mak abah pun ada sana... the more the merrier kan....
Ika pun sibuk lah nak amik gambar sama dgn kek kami....  ayat biasa dia "nenok.. nenok.."
Maka, habislah cerita 15th Anniversary aku dgn hubby.... moga tahun2 yg mendatang kami dilimpahi keberkatan hidup dan dimurahkan rezeki, dijauhkan dari fitnah2 yg memberatkan bahu hubby dan dimudahkan segala urusan dunia dan akhirat..... 

Moga kami tetap menjadi ibu bapa yg disayangi anak, kakak dan abang yg dihormati, anak dan menantu yg dirahmati, teman dan rakan kerja yg disayangi..... 

Amin.....



Tiada ulasan: