Isnin, 10 Oktober 2011

Sengal...

sabtu lepas gi dentist dengan farah... doktor kata nak tukar wayar baru.... oklah... biasa ar tukar wayar baru.....  kalau gi dentist mmg kena start dgn farah.... farah punya turn sikit punya lama sampai 1 jam.... doktor nak pasang balik bracket2 dia yg tercabut dulu, dan pasang bracket baru kat gigi taring dia yg baru ganti gigi kekal tu... selama hari ni ni kat situ tak ada bracket sebb tak cukup besar dan matang nak pasang.... pastu doktor tukar wayar baru...
this time wani pun ikut gi dentist

bracket farah yg nak pasang baru dgn yg pasang semula


Then, my turn, my turn kejap jek sebb tukar wayar... tetapi.... wayar ku itu sgt besar...... waaaa.... masa doktor tunjuk beza wayar baru dgn yg dia dah bukak tu mak ai.... serius mcm lead pensil lak pemandangan aku..... aku tanya doktor awat besar sangat?.... diameter dia 0.16mm.... perghhhh... rasa mcm ada balak besar duk kat dalam mulut aku.... sengal sengal habis..... rasa mcm wayar tu duk kepit gigi dgn gusi aku.... terdiammmm aku sebb melayan kesengalan gusi aku tu.... rasa mcm ada org main jongkang jongkit dalam mulut aku..... adehhh....

bila dah nak masuk malam, farah yg ada kat rumah ida call tanya "ibu, ibu rasa sakit tak kat mulut?" aku cakap yelah... ibu rasa gak... pastu dia kata "tulah, akak sakit lah ibu.." kamu tu, sakit sakit pun bila angah bawak dia jalan malam tu sampai kul 2 pagi baru baliknya... tp malangnya rumah mak ngah tak ada stok pain killer... maka tidur lah farah dgn kesakitan ek... he he he... rumah kita ada kak... maka ibu tidur dgn aman ha ha ha.... 

sehingga ke pagi senin ni pun kesengalan aku masih terasa.... farah pun duk mengadu sakit tadi.... aku dah tinggalkan ubat kat  dia sebb dia tak gi sekolah hari ni cuti org amik PMR....

tulah.... ingat ganti wayar baru tak sakit?... sakit2 pun semalam pulun gak makan nasi beriani Insaf kt jalan TAR... ha ha ha... tak senonoh....

Tiada ulasan: