Jumaat, 7 Oktober 2011

Citer Ayam...

ok hari ni tak ada citer menarik sangat... tapi hidup aku tetap menarik..... kerana aku rasalah kan, hidup aku ni sangat berwarna warna..... kalau korang betul2 follow blog aku ni.... bukan setakat org je jadi bahan citer aku, novel, tempat..... pokok dan binatang pun jadi bahan citer aku.....

meh... nak citer pasal ayam ni.... ayam2 yg kami tak bela, tp kami bagi makan..... ayam dah ada 3 generasi kat rumah kami, tempat mengeram dia samada kat rumah aku atau kat rumah jiran aku Abg Mad tu.  

ayam pun mcm org gak... kalau kita berbudi dgn dia... dia pun berbudi dgn kita gak..... budi yg ditabur oleh ayam ni cukup baekkkk... yakni taik ayam yang merata rata kat depan rumah...... tapi tak pe... hubby aku tak penah merungut nak bersihkan berak ayam tu setiap pagi..... setiap pagi ok.... bukan selang sehari or seminggu sekali.... setiap pagi ayam akan berak merata2 kat depan rumah aku..... janji dia tak berak atas big bike laki aku udah.... kalau dah start berak kat atas motor, entahlah..... he he he..... 

apa2 pun sebenarnya bagi makan ayam ni umpama terapi kat hubby dgn anak dara aku... diorg berdua ni lah suka layan ayam2 tu....  masa campak beras kat ayam2 tu nengok diorg berebut patuk beras, nengok diorg berkumpulan datang ditambah dgn burung ciak2 yg tumpang sekaki masa bagi makan ayam tu... mmg sangat best.... rilex je rasa..... tak caya? pi lah belah ayam kat rumah korang..... keh keh....


burung pun tumpang makan

agak2 raya haji sempat tak sembelih bapak ayam ni.... seriusly cantik ayam ni...


Tiada ulasan: