Isnin, 24 Oktober 2011

My Pavlova

24 October 2011

Korang tau apa itu Pavlova? sejenis dessert i guess... which aku pun tak penah makan, emmmm  aku dpt resipi Pavlova ni dr Maryam ofis mate aku... dia yg tunjuk so aku buat... nengokkan resipi nya sgt mudah.... 



1st attempt, tk brp jadi (setelah buat 2nd punya).... gula terlajak lebih gamaknya.... 

2nd attempt, anak dara aku suh buat lagi dan dia yg mixing kan adunan telur tu.... dia mmg makan byk punya... sedap kat tekak dia lah tu.... hubby aku tengah tidur masa dia buat... konon suh tinggal kan sikit, mmg betul2 sikit dia tinggalkan... bila hubby aku bangun tanya mana pavlova nya? dia kata, byk ni je tinggal?.... he he he... sib baik tengah mengadun... tak lah dia rasa ralat sgt..... aduhhaiii... 

yg kedua punya agak gebu dan mcm mashmallow sikit adunan dia... sgt sedap.... tp rupanya kena masak lama sikit bagi dia crunchy... so, semalam punya salah lah tp bukan fail... fail kalu, tak habis di makan.... salah sebb tak crunchy maybe sbb aku tak bake dia lama2...... dlm blog lain kata bake abt 1.5 hr aku bake setengah jam.... mana nak betul.... ishhh.....

takpe.... apa2 yg kita buat pun yg pertama mesti ada slack sikit kan?... yg penting mencoba....


emmmm...terlintas kata2 ku ini tuk ditujukan buat hubby setelah membuat pavlova ini....

"farah kata letih lah pegang mixer tu lama2.... tau lah mixer lama kita yg ada stand tu dah rosak... apa kata abang kesian kat farah yg suka makan pavlova ni, belikan ibu farah mixer Kenwood ke..... muahaa..... tau lah mixer pun setahun sekali nak guna... tapi......... ini farah kata...."

maka tentu ibu farah akan buat Pavlova Dealova Lova Lova ini seminggu sekali...... ishhh kena kencing maneh kang..... 


Tiada ulasan: