Khamis, 6 Oktober 2011

Desi nak datang cuti?

haaaaa.... tu dia.... akhirnya aku dapat message dr ex maid kesayangan aku, Desi, bagitau dia nak datang cuti sebulan kat sini sempena cuti sekolah nanti.... dia pun mmg dah bosan habis dah kat rumah Indonesia dia tu.... mana tak nya... balik ke kampung laman balik, tp tak buat apa2... kat sini dia boleh gak dpt gaji dan jalan2 dgn kami.... 

asalnya aku tanya dia nak ikut gi Bukit Merah tak? sebb dia mmg suka sgt lah pegi bukit merah mandi manda dgn anak2 aku.... pastu meleret2 lah citer macam2..... citer sensasi.... citer tak munasabah dan citer org terhati perut pun ada sampai kat telinga aku ni..... tapi kami tak sama mcm org tu, maka kami tak mau lah amik port sangat...... 

yg penting.... walau pun desi dah balik for 6 months, tp kami masih berhubungan, kami masih bertanya kabar..... dan remark desi terhadap kami kepada yg offer dia keje tu adalah "kalau saya nak keje balik, saya tetap akan kerja dgn kakak dan bapak, sebb diorg baik..... saya tak pikir kan pasal gaji besar tp saya pikirkan majikan yang baik....." emmmmm aku tak cakap apa2lah..... itu remark dr org yg dah bekerja dengan aku selama 7 tahun genap..... duduk di dalam rumah aku setiap hari..... alhamdulillah.... selalu nya kalau ikhlas dan baik, tak payah kita canang.... org yg akan sampaikan...... 

maka aku pun sampaikan lah kabar ini pada anak2 walau pun tak pasti si desi ni betul2 ke tidak nak datang (subject to mak dia punya approval gak).... anak2 sangat lah gembiraaaa... sampai terjerit..... insyaallah, tiket flight dr Jakarta ke KL kami akan tanggung seperti yg telah dijanjikan.... 

tau apa yg muiz cakap kalau desi datang?

"adik nak tidur dgn bibik hari hari sampai bibik balik....."

Farah pulak?....

"ibu, nanti kita bawak bibik makan kat Miyagi ya... bibik suka makan kat situ.... " 

yg si desi nya pulak, teringin nak makan kat Secret Resepi.... (tekak mewah boleh tahan si desi ni....) he he he..... 

maka, aku kenalah siap kan duit banyak2 nak taja kedatangan desi ni ni..... muahahaaaaaaaaaaaaaaaa.... tak apa... janji semua org senang hati..... 

Maka, tunggu ajelah confirmation si desi ni.....


Tiada ulasan: