Jumaat, 30 April 2010

Perjalanan ke Chicago US, Part 2

Mlm td (waktu Chicago) sampai pukul 9.30 mlm. Patutnya sampai awal 1 jam tp flight dr JFK New York delay due to apa tau, due to semua planes kena beratur panjang2 mcm beratur org nak bayar kat kounter Sogo masa Ohh Sales tu.... bayangkan nak take off je kena beratur. Sbb runaway 1 ditutup utk keje2 mantainance... Dpn airplane kami ada 20 bijik kapalterbang nak berlepas. Mana tau? sebb kapten flight bgtau laah..... Belakang pulak ada dlm 10 bijik kot. Mana tau? sebb sempat kira.... he he he... Sampai2 je terus cari cab. Alhamdulillah, driver cab tu pulak org Islam Somalia.... suka betul dia tau kami muslim KL ... Kenal pulak dia dgn Kuala Lumpur, tp dia relate dgn Singapore. Dia ckp, KL is fast growing city. Semua hi tech... aku rasa dia nak kata moden lah kot.... Ok nak citer apa terjadi kat aku masa kat JFK airport. Aku kena buat thorough check up sebelum masuk terminal 2. Kena raba baik punya oleh imegresen wanita. Aku pun tak tau naper, sebb pompuan lain semua lepas jek. Aku rasa lah kan sebb aku Muslim, sebb aku pakai tudung. Tp pompuan imegresen yg raba aku tu baik lah... sori mem.. sori mem.... aku tak leh lah marah sebb ini tempat org kan... Kalau tempat aku pun aku tak leh marah gak he he he... Sampai2 je kat hotel, kami stay kat Hard Rock Hotel, kami terus mandi... terus tidur... mcm tak sedar dunia... letih giler mcm sayur rebus lembiknya. Naper pilih hotel ni?... emmmm yg tu biarlah aku dgn dear hubby je tau... letih ar nak explen byk2.... Dpt tidur dgn baik dah ok lah kan... bilik pun cantik dan selesa. Satu lagi mesti ada org tanya, naper pilih transit byk2.... yg tu biarlah kami jwb dlm hati... pun letih nak citer ha ha ha....

Tiada ulasan: