Khamis, 24 Februari 2011

Jahit Manik 1

Cewahhh... ada no siri lak....

Bukan apa, hari tu, aku ada offer ofis mate aku Ima utk jahit manik kat baju dia.  Konon aku nak mantap kan skil menjahit aku lah.... ater gi kelas mahal2 tp tak praktik kan wat pe kan?... baik aku gi beli tudung ke duit tu ada gak bagus nya..... he he he....

Tup.. tup... member aku lagi sorang pun nak cari org jahit manik baju dia.  So  tanya aku boleh ke aku  tolong jahit kan.... emmmmm aku ok jek tapi tahap beginner belum amatur mcm aku ni, takut tak berapa cantik lagi lah... Dia nak pakai utk wedding adik dia lak tu... adussss..... so, i took  the challenge lah..... sib baik jenis kain dia ok tak lembut sgt .... senang nak pegang .. kalau jenis kain sutera, jenuh aku weh....

So, thari tu kami gi lah kedai Mira Manik tuk cari kristal kat baju dia.  Kawan aku ni nak yg simple dan hanya kristal je, tak nak crumble... aku start jahit jumaat malam tu gak.  Tengah2 syok syahdu semangat waja macam space cop gaban, manik seterusnya tak sama pattern lak... adusss..... lepas maghrib, ajak desi teman aku gi Mira manik, tp tutup lak... aiseh man cepat nya tutup.....


utk beginner mcm aku, buat ini pun susah gak, sebb klu tak betul manik lining tu boleh terperosok bawh kristal
 Esok nya pagi2 lepas brekfes kat maeps, aku tunggu kat depan mira manik.  suppose kedai dia buka kul 9-9, tp kul 10 pun tak buka2 lagi... dah 10.15 pg pun tak buka2 lagi.... so, aku ajak desi ronda2 kat billion lak cari kristal tu..... aiseh man.... mahal giler lah kat billion jual kristal tu.... cekik darah sungguh.... so,  call je si mira tu tanya naper tak buka kedai lagi, dia kata pekerja dia tak ada, thari baru buka.... laaaa.... dah buang setengah hari aku nak siapkan manik...

Inilah pengalaman aku utk menyiapkan jahitan utk kawan aku.... hasilnya puas hati kalau org yg menerima tu puas hati..... tu yg penting....

akhirnya siap!!... tara.... memandangkan El tak mau sarat2... so ini lah hasilnya yg tersangat simple..
 Hope, Elani like it!...

Next, nak siapkan Ima punya pulak.... utk Ima aku nak cuba buat crumble kat baju dia....

Tiada ulasan: