Isnin, 28 Februari 2011

Sengal Sabtu

Hari kejadian Sabtu 26 February, 2011.

Appointment dengan dentist @ 10 am dgn Farah.  Emmm... normally biasa je gi jumpa dentist ni, check2 wayar rentang kat bracket gigi, buat scaling mana yang patut, dan tampal bracket farah yg semedang tertanggal je setiap kali nk jumpa Dr. Widya.

Kali ni, tertanggal lagi sebijik bracket Farah, dan yg paling best, aku dpt tau masa dalam keta nak ke klinik.  Adoi laaaa.... apahal lah kamu ni farah.... asik tertanggal jek bracket tu bila time time nak jumpa doktor?.... nak kata makan pokok, aku tak lah misikin sangat nak bagi makan pokok.... Farah mmg tak pantang bab makan..... sib baik setiap kali tertanggal tu doktor tak charge utk tampal..... kalau tak, potong duit banjer sekolah tau!!..... 
sebijik lagi tertanggal di bulan ke 2...
Kami jadi patient yang pertama tiba... yesss.... walau pun selalu buat appointment pagi, tp bila ada patient awal dr kami, tetap kami kena tunggu gak..... lain lah doktor widya tu kakak kami ke ek..... Kakak kami??? kami tu sapa? Aku ke Farah  he he.... 

Mula2 turn aku, doktor tengok gigi nak tengok movement dan allignment (mcm keta lak bunyi nya) dan wire kat bahagian atas aku kena tukar ke diameter yg lebih besar.  Kata doktor sebb tiada pergerakan lagi maka kena tukar wayar utk meneruskan perjuangan pergerakan gigi aku.... emmm.... i wonder, kalau tukar selalu adakah dia boleh pergi ke size jari kelingking???? ooo tidakkk!!! nehi nehi... jenuh aku nak tampung wire besar tu.... he he he...

Helo!!..agak2 lah sikit nak imagine pun... ini sampai ke size jari kelingking.... 

inilah jenis archwire yg dipasang kat dlm bracket aku dua beranak, wire ni tak sama dgn wire yg dipasang kat Penang Bridge ok.. agak2 sikit ek.... he he he
Lepas tukar wayar tu, gusi aku dah start sengal sengal... sengal nya sampai rasa mcm gigi aku tu beralih alih lak.... yg kiri ke kanan, yg kanan ke kiri, rasa ada org main jongkang jongket kat dlm mulut pun iya gak... he he he.... sampai di saat aku menulis ni pun rasa sengal2 lagi.... bila dah sengal2 tu mulalah tak mo makan...tak selesa..... bila tak mau makan mulalah berat badan tambah kurang.... oooppsss..... ishhhh.... heeeeeeeeeee.... tulah tu... tulah tu.... tu yg betul nya tu....

Next, Farah's turn... 
tengah pasang balik bracket yg tertanggal tu.. alat utk keringkan gigi sebelum letak gam kat gigi, klu tak, tercabut balik lah..
Kali ni farah pilih 2 kaler lak utk getah ikat baru dia.... Biru dan pink, selalu nya dia mmg sibuk lah nak pilih sendiri, pastu pas kat ibu suh ibu pilihkan kaler.  Dah rambang mata pulak...
inilah rupa asal getah kaler2 yg diikat kat bracket gigi tu.... nanti doktor akan tarik gelung2 kecik tu lekat kan kat gigi. 
sila buat pilihan kaler... dua pupu farah dah advise farah not to choose yellow or golden color... nanti bila amik gambar senyum nampak gigi kuning jek...
Lepas balik dr jumpa dentist, plan nak gi jalan2 kat KLCC... lama dah tak jalan2 merayau2 weekend since budak2 ni benti kelas muzik.  Dulu, setiap sabtu kt Alamanda jek muka pagi2. La ni tak lagi sebb diorg choose not to continue dgn kelas muzik.... 

Kali ni bawak mak sekali....
ini mak aku.....
Masa aku gi klcc teringat aku nak beli lip gloss baru Clinique....
pegi Isetan, habis.... pegi Parkson pun habis..... what??? lip gloss pun boleh habis?..... promoter tu kata, warehouse pun tak dapat nak supply.... biar benar.... tapi memang lah aku rasa dia cepat habis, kaler lipglos dia cantik dan agak murah lah.... so kena tunggu mid march lah nak gi cari lagi.... agak2 kedai runcit kat sg merab ada jual dak?...


Tiada ulasan: