Isnin, 7 Februari 2011

Kisah selepas Banjir di Gemas 4 Feb 2011

Gemas di landa banjir utk ke sekian kali nya di Taman perumahan ini....ini bukan taman perumahan abah aku, taman org lain.... tp aku tetap amik kisah sebb terjadi di GEMAS....  kesian tak kesian nya kalau dah air banjir tu sampai ke paras bumbung, memang menyedihkan utk penduduk taman ini.... dalam paper, dalam tivi mmg duk citer taman ini jugalah yg dilanda banjir... mengulangi cerita banjir tahun 2006... dan ini lagi parah kabarnya.....
area ni berdekatan dgn stesyen keretapi Gemas

Cuti raya cina baru ni aku balik Gemas jap, sempat lagi gi jalan2 tengok kawasan banjir tu.... mcm YB lak melawat kawasan... yelah.. shaziman dgn sharizat dah pegi, aku pun nak lah tengok.... kesian mmg kesian, habis segala barang2 diorg tu berlumpur....

tengok lah timbunan barang2 yg rosak depan rumah masing2...

budak ni boleh dpt award, anak solehah tolong sapu kan depan rumah mak dia..
habis tenggelam tembok rumah ni..
keta kancil ni mmg tenggelam habis... tuan dia jemur kasi kering, mungkin boleh start enjin lagi kot..
depan2 rumah penduduk ni penuh dgn bahan2 buagan kesan banjir..
air naik separas bumbung tu

inilah sungai yg menyebabkan air naik melimpah ke kawasan perumahan tu
rasanya penyumbang sampingan banjir pun ini gak, betul2 sebelah sungai tu
 Ini pulak gambar2 dr kesan banjir SRK Gemas, betul2 kat tengah2 town Gemas

Bukan setakat itu jek, rumah pakcik aku yg dot dot tu yg dekat dgn area Felda Sg Kelamah pun kabarnya tenggelam gak separas betis.... nasib lah pakcik yo.... semua tu qada dan qadar Allah swt.... he he he... nak ke Gemas dr Tampin pun kena ikut lencongan Felda Jelai... agak jauh gak lah dr jalan biasa tu.... tp nak buat mcm mana, dah jambatan runtuh....

Alhamdulillah, rumah abah aku tak penah lagi dilanda banjir sebb berada pada kedudukan tinggi.... apa yg boleh kita buat, simpati ajelah pada diorg dan doa moga diorg kuat utk menempuh kesan banjir....

Tiada ulasan: