Selasa, 4 Januari 2011

Hari pertama persekolahan 2011

3 January 2010

Walau entree ni lambat sehari, tp sila baca tarikh kejadian yea... org2 mcm aku yg supermom ni agak lambat sikilah nak hapdet blog sendiri.... entah apa yg disibukkan pun tk tau... di waktu2 kecederaan mulut yg bagai nak nangis ni, di waktu anak sorang sek menengah sorang sek rendah.... maka boleh lah gelarkan diri super sikit mom... 
awat gambar mcm ni?... comey anak dara ku...
 Hari ni Farah dan Muiz teramatlah  semangat nak mulakan hari pertama sekolah... si muiz dah rindu2 dgn kawan2 dia... Farah tak rindu lah sebb dh tau dah kawan2 semua dah hilang... yg ada pun, tak akan sama kelas sebb kawan2 dia tak mo amik Kelas Aliran Arab mcm dia.... tak pelah kak, belajar tk payah ikut org... KAA ini bukan aku yg paksa dia amik, dia mmg nak amik kelas ni.... Alhamdulillah lah sebb dia pergi ke arah tu, cuma subject dia bertambah 1 utk PMR dan waktu sekolah dia pun akan jd lebih lama dr aliran biasa... tak pe farah... amik apa saja, ibu dgn abah mesti support punya... 

Kita layan suasana di sekolah Farah di pagi hari..... 
ini suasana masa baru sampai, budak2 baru terkial kial lagi nak asembly kat mana...

ni dewan besar dia tempat assembly setiap hari senin... hari lain asemble kat luar dewan...

kata dlm dewan beratur ikut kelas masing2.... penuh sungguh dewan tu dgn murid2...

barisan para pengawas...

pagi2 diorg ada doa, ikrar dan bacaan ayat quran dan terjemahan.... bagus nya sekolah ni....

Sek ini ada 2 kelas utk murid2 khas yakni murid2 kurang upaya.. .patutlah aku ada jumpa budak2 yg lain sikit dr budak2 normal, rupanya ada  kelas khas... baguslah.. kurang2nya dpt lebih perhatian sikit dr kementerian... sekolah ini bagi aku besarRRRR sgt lah.. dah mcm kolej2 je binaannya.... cikgu2 dia pun muda2... cikgu pompuan lagi ramai dr cikgu lelaki.... tp as for semalam, belum diumumkan lagi siapa gurubesar baru dia...

Tengahari tu kami gi lah jemput Muiz dr sekolah dulu.... sebelum tu register kan kelas tuition malam diorg... lepas tu gi amik farah balik kul 1.50 pm...Farah kata, 2 minggu pertama ni diorg balik kul 1.50 pm.. lepas tu baru start balik pukul 4.30 petang.... transporg lak tak ada gamaknya nak balik... bas tak mo amik sebb schedule amik budak sek lari klu amik budak KAA... maka aku pun start lah cari alternative mcm mana nak bagi anak aku balik on time... alhamdulillah ada jiran aku yg anak dia sama amik aliran KAA dgn farah... maka tumpang jelah ayah dia nanti.... terima kasih kak Gee.... he he he....

Yang pasti aku dah mula rasa kehilangan farah aku nanti... kehilangan utk tengok keanak2an dia... kehilangan utk sharing apa2 dgn dia sebb of course lepas ni dia dah mula ada besfren... dah mula sharing semua dgn besfren... emmmmm..... kenalah terima hakikat ya ibu....

Tiada ulasan: