Sabtu, 1 Januari 2011

Makan malam stimbot + tengok bola piala Suzuki

26hb Dec 2010

Malam balik dr Kampar tengok kawan se ITM ku kawin, aku buat makan2 stimbot + tengok bola akhir Piala AFF Malaysia lwn Indonesia di belakang rumah ku yg serba boleh tu.... Hubby ku siap pasang projector dgn screen sekali nak tengok bola punya pasal..... he he .... 

Menu stimbot... dibeli di Taman Bolton, Batu Caves...  campur pulak dgn udang + sotong + ayam + sayur yomak dan kangkung dan cendawan korea.... marveles...

Jemputan aku, sama je lah yg mcm dulu2, family aku dan family hubby... sebenarnya kami nak jamu saudara jauh dr Grik Perak yg dtg habiskan cuti dgn mak dia dia KL... disamping menjamu adik badik yg dekat2...
Inilah menu stimbot kami.... udang, sotong dgn ayam tu kami beli kat pasar borong lah...

Upacara dah mula.... mari serbu stimbot.. kuah stimbot adalah kuah tomyam yg aku siap2 masak dlm quantity yg byk... so tuang2 jelah bila kuah tu habis....
 

Wah... budak2 dah start duk dpn layar dulu tengok bola.... 
Para2 hero dlm keluarga ku....

Ini dia, yg ditunggu2 dah pun tiba.... Kiri sekali Lee dr Grik.... yg botak tu papa baru Fadli... (tukang bawak masuk ke Maha baru2 ni...)

seronoknya korang yea.... sila makan....

Sesungguhnya, momen yg paling seronok adalah bila dpt berkumpul semua adik beradik dan keluarga dlm satu masa....

haaaa ini yg paling best, dah lama tak tengok org hisap rokok daun, boleh si Lee ni bwk rokok daun.... alasannya, anak dah 3 budget dah lari nak beli rokok... he he he... terkial kial hubby dgn adik aku cuba buat rokok daun...

Tiada ulasan: