Selasa, 11 Januari 2011

Perut aku pedih... hu hu..

Hari ni perut pedih..... waaaaaa...... semalam mencoba utk makan maggi sup kat kedai mamak sementara nak tunggu anak habih kumon, emmmm look yummy dan berasap2 walaupun kaler dia entah apa2.... tp sebb aku dah lama tk menikmati makanan yg yummy2 maka look yummy je lah..... order lak dgn air limau nipis suam....

Bila order sampai, aku pun dgn seleranya makan lah..... tapi mencik tul lah... terselit selit maggi tu kat besi gigi aku.. jenuh aku nak korek2 bagi maggi tu kuar utk menyelamatkan diri dia... tak suka  tak suka.... ishhh maggi pun tak leh makan? apa indah sgt pakai braces ni? misha omar pakai komplen byk mcm ni tak?... 

Pulak tu, farah citer ada ibu student kumon tu interview dia psl pakai braces masa dia tunggu adik dia semalam. Konon ibu tu nak buat utk anak dara dia.... dgn ibu tu sekali nak buat utk diri dia, kira mcm aku dgn farah lah nak together2 pakai braces.... kalau lah aku ada kt situ, nak aje aku ckp dgn ibu  budak tu "tok sah pakaiiiii... sakittttt.... sufferrrrrr.....pedihhhhhh, nikmat makan hilang... berat badan hilang....." ha? berat badan hilang? emmmmmm yg ni aku suka, sebb dlm masa 10 hari, aku loose 2 kg..... perghhhh ... hari biasa klu 10 hari tu 200 gram pun tak tentu hilang tau..... he he he.... 

tp kan malam tadi perut aku tiba2 pedih (inilah antara2 simptom2 suffer aku).... aku dah syak dah air limau tu lah puncanya.... dah perut tu kosong pi balun air limau naper?.... cari nahas tul....

Eh! teringat.... hari ahad tu ari aku kutip limau kasturi lah kat belakang rumah.... mak ai... musim2 hujan ni limau tu sihat dan besar mcm aku dgn jayanya....

Eh! teringat lagi... hari ahad haritu gak bibik goreng keropok..... keropok tu keras tak? ada tak keropok yg lembik2 yg aku leh makan bik?... waaaaaaaaaaaaaaa... kamu ni, keropok bwk balik dr kampung kamu yg tahun lepas pun kamu malas nak goreng.... tu ada planning nak balik kampung lagi baru nak habis kan? nak amik stok baru.... sian aku tak leh makan keropok ni....
Keropok malinja.... keras... tak sedap....

Keropok udang... pun tak sedap sebab keras...
Last but not least.... keje laki aku hari ahad... duk belek motor dia.... tp mana airnya bang? gosok ke basuh? he he he... bukan apa, pg tu dia bawak aku ride, aku nampak mcm kotor je motor tu, so dia pun duduklah buat exercise sikit.... alah... kuar peluh sikit pun oklah kan bang?


Sebenarnya kan.... apa motif aku nak bercerita cerita hari ahad?... hari sabtu punyer citer pun tak citer... hari senin pun tak citer...... he he he... nanti ek, aku amik kekuatan nak citer psl kelas manik aku hari sabtu hari tu dgn geng2 aku.... happening....

Tiada ulasan: