Isnin, 21 Oktober 2013

Citer ahad ku...

Hari ahad tuari.... aritu... hari tu.... aku gi alamanda nak gunting rambut dgn anak dara aku.... appointment kul 10.30 pg.... amboii... gunting rambut pun ada appointment.... kat kampung aku kat gemas kedai cina tu tak payah buat appointment.... terjah jek... klu ramai kau tunggu lah kat bangku plastik tu... klu tak mo tunggu kau ckp lah dgn amoi tu kau nak kuar jap... kira kalau kau dah masuk kedai balik, bila kau sampai je.. turn kau dah sampai lah tu.... 

ok itu citer tukang gunting rambut kat kampung aku lah.... ini kat alamanda ni aku gi gunting kat Hairven tu... kedai ni owner dia malay... pekerja dia pun malay... kira saloon dia up sikit lah.... gunting rambut sikit pun nengok panjang rambut... yg buat nak booking tu bukan apa... nak kan bilik untuk yg bertudung tu... kalau kat depan tu bila2 jek kau boleh sbb tak ramai pun... ini bilik yg ada 2 kusi ni lah yg ramai nak berebut sbb tertutup....  emmm agak mahal lah cuci dan potong... ater standard alamanda lah kan... tak kira lah janji semenggah di potongnya...

Tapi yg aku tak berkenan kat kedai ni... dia tak berapa jaga kebersihan lah... kat kerusi dia pun ada kesan2 sabun terpercik...  cermin pun berabuk.... kat tempat majalah ada rambut2 org tak berlap... kat bowl cuci rambut pun tak bersih sgt.. ada ke, tengah2 basuh rambut dia boleh kata, sinki dia tersumbat... alahaiii.... tersumbat tu sebb tak maintain lah...  sayang sungguh saloon ni, org punya ramai berebut nak dapatkan servis diorg, tp tak jaga sgt kebersihan tempat servis.... 

Lepas tu, dtg idea nak tengok wayang.... aku nak tengok Escape Plan, tapi citer tu tak leh lah si muiz dgn farah masuk tengok... sebb PG18.... so kenalah hubby belikan tiket utk citer lain... tp masa yg lebih kurang lah....

Citer ni action packed (tu memang genre kegemaran aku dgn hubby...) best giler citer ni.... mmg best sampai tak sedar nak habis dah.... aku tak nak review citer ni sebb aku bukan pengkritik filem ok...
 
diorg nak tengok Insidious.... mak ai.. citer seram... aku byk kali tanya muiz,  ok ke? sebb dia ni terkenal dgn penakot nya... mau dia keras je kat seat tu.... kuar2 dari wayang bertemu mereka... dia ok jek... tapi kalau aku disuruh tengok, sumpah aku tak mau....









Tiada ulasan: