Selasa, 1 Oktober 2013

Farah and Polka Dot

Ok kali ni nak citer pasal aktiviti baru anak dara ku.... 

Dia ni aku perati memang suka masak memasak... tp lebih kpd buat baking lah.... dia penah dan sudah terer buat puding caramel.... penah cuba buat pavlova tp tak jadi.... dann.... this time dia buat apam polka dot...

Punca yang dia nak buat ni, bila aku order apam polka dot dr kawan ofis aku untuk majlis morey jiran aku puasa baru ni... so dia rasa.... dan dia ckp, ibu senang tak nak buat apam ni.... 

Aku pun, cari lah resipi dlm internet nak bagi farah cuba.... bukan berniat nak rosakkan biz kawan aku ok.... walau selepas itu kami dah tak order dah hahaha.... (sori jebat... tak ada niat begitu ya...)

Tapi, yang kelakar tu,  1st attempt,  ingat dot2 tu adalah titik2 kaler je nanti bila kukus dia mengembang.... tak jadi lah pulak.... jadi mcm ni.... 


kelakar kan dot2 dia?....  aku tak puas hati... aku cuba cari mcm mana nak buat polka dot kat internet.... 

baru lah jumpaaaaaaaaaa... rupanya, dr adunan yg sama asing kan sikit utk kaler dot dia.... cehhh.... 

maka... jadi lah macam ni...
tp still tak cantik apam tu.... bentuk dia tak bulat.... rasa ada dah.... mula2 kami buat kami main beli jem jek... beli jem bluberi.... tup2 dlm tu ada ketul2 isi bluberi... kan dah jenuh nak asingkan.... 

oklah tu for cubaan pertama farah.... farah ni suka sgt main kaler.... byk benor kaler nak diasingkan.... 

2ND ATTEMPT


 ha tengok.....  hat hijau tu..... salah laku masa buka tutup kukus... habis kuyup apam  tu... dah tak cantik....  ini untuk farah bawak ke sekolah sempena majlis apa tah tak ingat... indirectly nak show off lah tu kat kengkawan yg dia dah boleh buat ni.... hehehe...

filling pun dah pandai beli filling yg untuk polka dot lah... aiseh man... pakai jem rugi ooo.... 

 3RD ATTEMPT


taraaaaaaaaaaaaaaa.... dah cantik kan?....

size just nice...
bulat pun just nice...
dot dot pun cantik.... 

ini adalah untuk bagi kat Auntie rohaya sebelah rumah sempena majlis makan2 harijadi auntie..... wahhh seronok sungguh dia dpt buat utk bagi auntie sebelah tu..... 

.... and Farah.... ibu bangga oooo ada farah yg pandai masak kuih ni.... lepas ni klu kenduri apa2 sila buat utk ibu tau ...

Tiada ulasan: