Jumaat, 25 Oktober 2013

Akan bertemukah kita lagi?...

Minggu ni seluruh Msia di kejutkan dengan cerita tembakan pegawai bank oleh internal guard yg jahat tu....  aku tak terkecuali dapat gambar2 dan video kejadian.... which aku rasa sgt sedih bila disebarkan sewenang2nya... kesian kan... bila kita dah tiada, gambar kita dlm keadaan ngeri disebarkan tanpa pikirkan sensitiviti ahli keluarg yg akan dpt forwarded message mcm tu... 

Ok.. aku bukan nak citer pasal arwah which itu kes polis dan aku tak mau terlibat.... apa yg aku nak ckp kat blog aku adalah, petikan akhbar hari ni yg aku baca yg buat airmata aku bergenang2....

dah 17th kawin... pasti lah gaduh tu asam garam... gaduh pun kadang2 heavy kadang2 biasa2 jek... tak bertegur sapa... dingin... tunjuk perasaan tu semua ada.... Alhamdulillah... aku dapat hubby yg tak suka panjang2kan gaduh... cuma, kalau  tau aku diammmmmm je tak bersuara kecuali yg perlu.... dia tak nak kacau2.... sebabnya.. itu bakal memanjang kan perang dingin aku dgn dia.... dah tua2 mcm ni, hubby aku pun malas dah nak layan rajuk aku punnn huhu..... 

tetapi... our practise sejak kami kawin adalah sebelum pegi keje, bersalam dan peluk2.... kiss kiss.... bukan comolot lah... pipi2 jek... amboiii... kalau comolot kang tak gi keje lak.... gaduh ke tak gaduh ke mmg buat mcm tu.... tp kalau gaduh heavy tak buat, selalunya aku lah yg buat pangai.... 

pastu kalau tak buat mcm biasa, nanti gi keje.... confirm masa drive aku akan  rasa bersalah sgt..... adakala aku sampai boleh pusing kan steering aku balik rumah nak gi peluk dia..... dek bersalah nya.... seriussss... few times dah aku buat mcm tu.... adakala aku pegi je opis, tp nanti seharian aku akan dirundung rasa bersalah kat ofis.... 

Tau kenapa???? ini lah sebab utama knp aku sgt rasa bersalah kalau aku keluar rumah dalam keadaan marah dgn suami..... 


sebb aku tak pasti once kita kuar rumah, kita akan balik tak kerumah tu lagi.... atau... kita akan dengar ke tak suara2 yg kita biasa dengar tu..... kita akan jumpa lagi tak dgn suami dan anak2 atau.... 

akankah kita jumpa suami kita lagi buat nya dia tiba2 terlibat dlm kemalangan..... Nauzubillah..... 

Ajal dan maut di tangan Tuhan....

Hubby aku punya sifat,  akan sentiasa jwb call aku walau dia sibuk... tetapi dia akan jwb sambil berbisik "abang dlm meeting..." hehehe... sometimes dia tak jwb, tp pasti nanti dia akan return call aku..... 

tapi aku pun tak lah ngada2 sgt nak kacau selalu.... mana penting aku message je dia.... or aku call repeatedly...

Maka.... kalau pun kita marah dan bergaduh dgn suami atau anak... toksah lah lama2 ya.... takut tak jumpa dah lepas tu..... ini pun pesanan untuk aku gak....

Tiada ulasan: