Khamis, 10 Mac 2011

1st day hubby in Wad Iman, Az Zahrah...

Fruit Basket Dari Sapura
Fruit Basket dr Microcorp
Cian hubby menanggung sakit 'severe neck and back pain'.... sakit punca dr tengkuk suspect salah bantal.... pastu sakit lagi melarat ke bahu..... melarat lagi bawak ke belikat.... sakit lagi bawak ke lengan.  Naik demam2 dia... pengakhirannya tak tertahan nak angkat tangan semua tak boleh.  3 jari kebas2.... apa kes?? he he... kesian gak aku kat dia tak leh tidur malam2... serba tak selesa, serba tak kena... gi jumpa tukang urut, malamnya sakit bagai nak rak.... dgn aku2 sakit sekali sebb tak leh tidur gak.... asik mengerang jek..... kejap kang "tie sapukan kan cream tu kat abang"... kejap kang "tie tampal koyok lain lak"... kejap kang beralih sana beralih sini... bukan aku rasa terganggu, tp aku naik kesian sebb dia tak selesa... nak pegi meeting pun minta tolong anak buah dia datang rumah dan drive kan dia ke tempat meeting... sebb meeting, kenalah keje, kalau takat duk opis aku rasa dia pun tak mo keje... sungguh kuat bekerja hubby ku ini....

dia start sakit 5hb hari tu, tp org lelaki ni konon2 macho kan.... well.... bila dah sakit sangat2 baru lah dia tau nak eja D.O.K.T.O.R... sebelum tu tak tau nak eja mcm mana... 

Sebenarnya dia suppose masuk ward semalam, tp sebb katil tak ada yg kosong, maka kenalah buat fisioterapi tu berulang dr rumah.... maka aku ini lah ibu supir nya, lepas buat fisio tu dia nak beli back support kat farmacy... maka aku lah ibu supir yg jelita semalam.... muahahaaa.... tak pelah hubby, demi untukmu aku sanggup jadi ibu supir (upahnya lumayan banget)... ha desi kalau kau baca perkataan banget ni, kau tak yah gelakkan aku lagi sebb aku salah taip..... 

Sekarang kul 5 petang, tadi kul 3.30 pm, teman hubby gi fisio... balik dr fisio muka hubby aku semacam mcm menggelejat jek dlm lif... bila aku tanya dia buat muka poyo, rupanya cream sejuk yg disapu kat belakang badan dia tu memang sejuk giler amat mcm ais..... sampai je kat bilik, dia terus buka baju meniarap kat katil, suh aku sapu2 cream tu dr belakang badan dia.  So aku pun buat lah.... tengah2 buat, ada knock knock kat pintu, budak nurse datang nak amik suhu dia (bukan dia demam pun, tp procedure lah tu...) aku pun main ckp "masuk..." ater bukan buat apa pun....  tiba2 hubby kata "pedih belakang sebb sapu cream sejuk tadi.." ooooo baru aku tangkap, rupanya kami dlm keadaan mencurigakan... sorang tak berbaju, sorang duk lap belakang badan.... korang rasa, apa adik nurse tu akan pikir??? haaaaaaaaaaaaaaaaaa.... tak senonoh tul patient ni.... ooo sungguh malu di hati... dan dan tu aku ckp "baru balik fisioterapi, cream tu sejuk sangat.." ha ha ha....

Agak2 korang, apa yg aku buat dalam bilik dgn patient yg tak ada drip ubat air bagai? cuma ulang alik fisioterapi pastu duk dlm bilik... hubby siap pesan kat secretary dia, "no visitors allowed, saya nak rehat..." cewah.... yelah pun... kalau asik ada visitors jek, dengan sakit badan tu, mana leh rehat...
Meh aku nak share, apa barang2 yg ada dlm bilik wad hubby buat peneman aku seharian ni... 
Laptop sebijik utk aku update blog, tapi hampeh.. line hospital mcm kura2 lepas beranak lambat nya...
Novel dan Kuih Semprit, kuih di beli di pintu entrance hosp... novel tu 1 mukasurat pun tak terbaca
Carrot kek beli kat SR masa kuar jap....
Maka, punyalah banyak benda yg aku boleh buat di bilik hubby, tp aku balik malam tu tidur tak gerak2 mcm org balik bersawah lak letihnya......

Tiada ulasan: