Isnin, 7 Mac 2011

Manik utk kurung sutera ku

Baju kurung sutera pemberian kawan ku dah siap... Dah lama sungguh aku tak pakai kain sutera.  Aku tak berapa suka sebab dia tak leh lasak.  Untuk orang2 yg lasak mcm aku, memang tak sesuai sebenarnya, tp sekali sekala pakai, aku pasti kelihatan jelita..... ha ha ha nak muntah lah tu????.... 

Kali ni aku  buat lining dalam baju ni supaya terletak dan tak melekat2 kat badan bila pakai.... sebb kain sutera kan lembut... So nampak tak elok kat badan bila kena hembusan angin ganas..... he he.... Anyway, thank you my fren dot dot dot sebb bagi kain ni kat aku.... yang paling surprise, kain sutera ni agak mahal harganya.... dan tak sangka aku yg dia boleh hadiah kan aku kain sutera tu.... thank you... thank you.... love you muahhh....

Dek giler sangat nak jahit manik kat baju, maka dengan tak sabarnya aku pun siapkan manik kat baju sutera ni.  Mencabar betul rasanya nak siapkan manik kat kain sutera.... dah lah terlalu lembut, pastu kalau dah tersalah masuk jarum, susah nak kuarkan sebb sirat kain tu terikut sama.... tapi manage lah nak siap kan utk pakai kenduri kawin Ara kat Puchong tu..... 

baju ni tak boleh sarat, sbb berat dan jadi jatuh tangan dia... ingat nak tambah manik tabur, tp pendapat kata no need as corak baju tu pun dah penuh
Kalau org tanya apa design yg aku buat ni, jawapan aku entah..... sbb aku main letak je pearl dgn kristal tu... mana yg tangan aku tergerak nak jalan, jadi lah dia.... kalau jadi mcm muka Lisa Suriahani maka muka tu lah jadi nya... kalau jadi mcm corak bunga taik ayam, maka jadi mcm tu lah.... belasah aje lah..... beginner kan???...

cantik tak????

Tiada ulasan: